maandag, februari 13, 2006

Valentijnsdag: Love it or Hate it?!


Er is niet aan te ontkomen.... morgen is het Valentijnsdag.

Al weken hangen de etalages vol met hartjes. De afgelopen dagen stond in iedere folder die op mijn deurmat viel wat ik voor mijn Lief moest kopen. En ook het internet is behangen met zoetzappige banners die aansporen om je (secret) Lover te verwennen.

Nederland lijkt in twee kampen te zijn verdeeld: de roman- en de critici.

Ik vind het wel grappig (en heel stiekem hoop ik natuurlijk ook op een kaartje ;-), maar snap de critici ook wel. Het hele festijn wordt ook flink benut door de detailhandel om de omzetten zoveel mogelijk te boosten (geef ze eens ongelijk).

Om me voor eens en altijd onder de romantici te kunnen scharen ging ik op zoek naar de achtergrond van Valentijnsdag. Ik hoopte op een mooi verhaal. Helaas..... het komt er op neer dat het niet echt bekend is. Dus toch iets bedacht ter bevodering van de commerciele tak? Oordeel zelf: Wikipedia of History channel

(deze kwam ik nog tegen en wil je niet onthouden: "Gravitation is not responsible for people falling in love". albert einstein)

Geen opmerkingen: