woensdag, februari 22, 2006

Dikkertjes

Nee, niet mensen met een paar gram vet teveel....
Ik bedoel Dikkertjes in de zin van kleine pannekoekjes oftewel 'drie in de pan' (drie keer raden waar die naam vandaan komt). De fameuze vraag van mijn buurtjongetje bij zijn eerste kennismaking "moeten die nog groeien?".
Het is een van de dingen die voor mij onlosmakelijk met mijn jeugd verbonden is.
Zoals een echte dertiger betaamd wil ik die graag vasthouden. Dus toen mijn moeder vroeg wat ik vanavond wilde eten was mijn antwoord overtuigd: Dikkertjes!

Voor mij worden ze gemaakt. Als je het zelf wilt proberen, hier kan je het recept vinden.


Naschrift: moeders liet me weten dat in bovenstaande recept 2 essentiele ingredienten missen nl. een zakje vanillesuiker en kleine stukjes appel.

Geen opmerkingen: