maandag, april 10, 2006

Rockpalast

Het was weer een heerlijk avondje Live!

Als echte wereldburgers een weekendje naar Keulen met als voornaamste doel de WDR Rocknacht. Ik vind het best een beetje stoer.
Toegesproken worden door een Amerikaanse band in het Duits voelde wel een beetje vreemd, maar verder merkte je er niets van. Selling The Drama, The River en de 16 andere nummers klonken precies hetzelfde ;-).
We stonden bijna vooraan, dus ideaal uitzicht! En bijzonder genoeg hadden we ook voldoende ruimte om gewoon te dansen (en niet verplicht mee te hossen met de mensen om je heen).
Kortom, ik heb genoten!


24 april wordt het concert uitgezonden op de WDR.

Voor de geinteresseerden een korte, zeer subjectieve, weergave van de andere bands:
NadaSurf - Ik snap nu waarom dit bandje nooit doorgebroken is. Een bij elkaar geraapt mengelmoesje. Wel aardig, maar niet echt spannend. Popular blijft natuurlijk wel erg leuk.
Tocotronic - Voor mij de grote onbekende. En geen wonder. Het was de Schlager onder de rock. Bij dit bandje kwamen de Duitsers, voor het eerst die avond, behoorlijk los.
Calexico - Mooie muziek, goed uitgevoerd, maar wat mij betreft niet echt geschikt voor een festival. Denk dat ik het erg kan waarderen thuis onder het genot van een goed glas wijn en fijn gezelschap.
Shout out Louds - De verrassing van de avond. Deze schotten maakten er een leuk feestje van (op het podium dan, in de zaal bleef het uitermate rustig).

Geen opmerkingen: