zaterdag, april 01, 2006

Mevrouw... Mevrouw! MEVROUW!!!

"Mag ik u misschien iets vragen?" "Mag ik u iets aanbieden?" "Heeft u al gehoord van het Nelson Mandela Kinderfonds?". "Wilt u een gratis Veronica Magazine?"

Alleen al vandaag werd ik vier keer aangesproken toen ik met mijn rugzak op onderweg was om mijn wekelijkse boodschappen te halen. Het is me gelukt vier keer vriendelijk lachend "Nee, sorry geen interesse" te zeggen.
Ik weet precies hoe het gaat. Ik ben zo makkelijk over te halen. Zo heb ik me al een Wereld Natuurfonds lidmaatschap en een maandelijkse bijdrage aan de Flying Doctors laten aansmeren.
Als ik niet oppas ben ik straks lid van Veronica Magazine, heb ik een abonnement op het NRC, donateur van de Cliniclowns en god weet wat nog meer.

Vandaag ben ik sterk gebleven. Volgende week weer?

Geen opmerkingen: