maandag, juli 31, 2006

opgelicht

Als je zelf ergens geen verstand van hebt ben je overgeleverd aan experts.
Het wiel van een auto verwisselen is geen rocket sience, maar als er iets mis is met de boordcomputer wordt het al snel lastiger. En tja, als de monteur zegt dat er een bougietje zus en een v-snaar zo vervangen moet worden... het zal wel.

Het klassieke voorbeeld is natuurlijk de wasmachinereparateur die gevolgd werd met een verborgen camera en tijdens de 'reparatie' eigenhandig de machine nog iets stukker maakte om meerdere onderdelen te kunnen vervangen.

De complete leek wordt bedonderd waar hij/zij bij staat.

Dat fietsenmakers ook aan dit illustere rijtje oplichters kunnen worden toegevoegd heb ik zelf mogen ondervinden. Na twee lekke banden in 2 dagen en inmiddels 40 euro lichter, breng ik mijn fiets nooit meer weg. De expert is 'vergeten' een bescherming aan te brengen in de velg en ik moet daar zelf achter komen... sorry... misschien niet expres, maar op z'n minst wel OERSTOM en ontzettend vervelend!!!

Een korte cursus, wat gezond verstand en gewoon proberen... Ik doe het de volgende keer zelf!

2 opmerkingen:

S/Y Pjotter zei

geef naam! aan de schandpaal moet ze (ja want een man zou dit natuurlijk nooit laten gebeuren)

Astrid Idema zei

wat een opruiende taal....
ik moet je teleurstellen, het was helaas een man (ik ga me niet verleiden tot het zeggen 'natuurlijk' ;-)