maandag, september 25, 2006

Wat deed jij...


...vandaag 10 jaar geleden?

25 september 1996 stortte een Dakota neer in de Noordzee vlakbij Texel. Geen van de 32 inzittenden overleefde de ramp.

Waarschijnlijk weet je nog precies wat je 11 september 2001 deed toen er twee vliegtuigen in de TwinTowers vlogen. Of toen prinses Diana om het leven kwam, Theo van Gogh en Pim Fortuin werden neergeschoten of ten tijde van de Tsunami.

Gebeurtenissen met een grote impact staan in je geheugen gegrift. 25 september 1996 had een enorme impact op mijn leven. Mijn oom zat in de bewuste Dakota....

Naast het feit dat ik hem gewoon mis, het verdriet van mijn tante en de rest van de familie en de bizarre periode toen (het nieuws, ongeloof, onzekerheid, herdenkingsdiensten), heeft het een hele grote stempel op de rest van mijn leven gedrukt. Ik leef veel bewuster dan daarvoor. Ik geniet, leef bij de dag, stel niets uit wat ik graag wil doen, verwen mezelf.... het kan tenslotte iedere dag je laatste zijn...

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ik zat tijdens de bijlmerramp in de trein 1 km daarvandaan.

Ook erg indrukwekkend.

Geboorten van kinderen vergeet je ook niet

S/Y Pjotter zei

Mijn vader is bij de reddingsactie betrokken geweest (Kustwacht)...

Oliefantje zei

Misschien een schrale troost maar zelfs hier wordt hij nog gemist... vergeten wordt hij zeker niet...
-X-