dinsdag, juni 27, 2006

Babyboom

Baby's die geboren worden, zwangerschapsverlofen, bevruchte eicellen die blijven zitten, adoptieprocessen, opgroeiende kleine kinderen. De dertigers (of bijna dertigers) zijn volop bezig met het voortzetten van hun eigen DNA in dat van de volgende generatie.

De cliche's vliegen je om de oren.
'Een klein wonder', 'Je moet er veel voor opgeven, maar je krijgt er ook zoveel voor terug', 'Het is zo mooi', 'Je bent de pijn meteen vergeten als je zo'n kleintje op je borst krijgt'.
Zoals cliche's betaamt open deuren en ongetwijfeld heel erg waar.

De cliche's uit het kinderloze kamp: 'Je leven veranderd compleet als er een kind is', 'Het zijn handenbindertjes', 'Ik geniet nog volop van mijn vrijheid nu het nog kan', zijn echter net zo waar!

4 opmerkingen:

mieke zei

Je hebt gelijk hoor. Vroeger werd je bijna toe gedwongen om kinderen te krijgen.
Wees blij dat je dat nu zelf bepalen mag.

S/Y Pjotter zei

ja vroeger was alles anders he... gelukkig mag je het nu zelf bepalen en daarom vind ik het een stom stukje van Astridema!! niks geen handenbindertjes maar mooiste wat er is.

Astrid Idema zei

:-) oh you sebastiaan :-)
hoezo jouw reactie is gekleurd ;-)
mag. geeft niet.
ik geef alleen maar aan dat er twee verschillende zienswijzen zijn. en dat deze beide even waar zijn. meer niet........

Unknown zei

nou ja ik ben ook niet objectief als vader van 2 zonen maar kan wel het volgende aan deze discussie toevoegen:

Je leven wordt er niet makkelijker op maar wel rijker.