maandag, juni 08, 2009

Geen slaap tot Osdorp!


Gisteren stonden ze op het Visbakfestival in Velsen Noord: De Osdorp Posse.

Def P gaat met zijn Osdorp Posse nog een keer langs alle zalen van Nederland.
26 september zal in de Melkweg het laatste optreden zijn. Dan valt het doek voor de Posse.

Had ik het memorabele optreden op Lowlands (volgens mij was het in 1994) net gemist, nu wilde ik ze toch zeker een keer zien.
Vandaar naar het strand van Velsen Noord getogen. Onder de rook (letterlijk) van de hoogovens.
Het was een beetje triestig. Na vele mooie dagen, waren de weersgoden niet gunstig gestemd en begon de regen tijdens het optreden van de Posse.
Het was niet druk, maar daardoor niet minder bijzonder.
"Ze hebben wel de riemen, maar weten niet te roeien" is eerlijk gezegd het enige nummer dat ik (enigzins) kan meezingen. Maar ik heb ze nu gezien. Wat mij betreft kunnen ze nu gerust stoppen.

Komt de Osdorp Posse bij jou in de buurt? Kijk hier voor de agenda.

naschrift:
Vandaag (17 juni) behaalt de Osdorp Posse een gouden plaat met "Afslag Osdorp" uit 1995. Mooie kroon op het werk zou ik zeggen. Osdorp Posse is mainstream geworden ;-)

Geen opmerkingen: