woensdag, januari 10, 2007

Slippertje

Het is weer de tijd van glad wegdek. Regen, ijzel en sneeuw (zal het er ooit nog van komen?) zorgen voor spekgladde wegen met vaak bijbehorende ongelukken.

Ik heb me vaak afgevraagd hoe ik zou reageren in zo'n situatie. Je hoort altijd 'pompend remmen en tegensturen'. Maarja, hoe werkt dat precies en houd je je hoofd koel om adequaat te reageren? Een beetje aquaplanning was de ergste bijna slip waar ik in had gezeten dus geen goede graadmeter.

Sinds vandaag weet ik hoe het moet (zij het in een gesimuleerde situatie) en ben ik zelfs in het trotse bezit van een glij certificaat.

Ooit was er sprake dat de slipcursus een vast onderdeel van de rijles zou worden. Waarom dat nooit is doorgegaan is mij een raadsel. Volgens mij wordt het dan een stuk veiliger op de weg.
Maar goed. Doe het gewoon zelf! Het is ook gewoon ontzettend leuk om te doen!!

1 opmerking:

S/Y Pjotter zei

ik ben blij dat je het allemaal goed is gegaan! nu met een veilig gevoel volgende week naar Emmeloord :-)