donderdag, mei 04, 2006

Respect

Wat zijn nou twee minuten? Twee minuten in het jaar dat je gewoon even je mond houdt. Twee minuten waarin je gedenkt, dankbaar bent of in ieder geval even stil bent. Je kan er van vinden wat je wilt, maar heb op z'n minst respect voor anderen.
Het blijkt ieder jaar voor sommigen een te grote opgave te zijn.

Normaal gesproken zit ik voor de televisie, maar dit jaar bevond ik mij in bus 80 om 20.00 uur. 1 minuut voor 8 werd de bus stilgezet in het midden van de Bos en Lommerweg, vlakbij het monument van de zittende vrouw waar een herdenkingsbijeenkomst plaatsvond (vraag me niet hoe en wat, verder kon ik er geen informatie over vinden via Google ;-). Een groepje jongeren vond het niet nodig om stil te zijn en maakte zelfs irritant veel lawaai. Het duurde een paar seconden voordat ze terecht werden gewezen door omstanders.

Soms is het nodig om mensen 'opgelegd' respect te laten tonen.

Geen opmerkingen: